תיקי נוער שייכים לקטגוריה ייחודית אשר מצריכה הבנה משפטית מיוחדת של עורך הדין הפלילי. 

החוק (לדוגמה חוק הנוער (שפיטה, ענישה ודרכי טיפול), תשל”א-1971 ועוד) קובע כללים שונים מבגירים בכל הנוגע לחקירת קטינים, מעצרם והטיפול בהם בתחנת המשטרה. לדוגמה, לקטין יש זכות לנוכחות של הורה או קרוב אחר בחקירתו אלא אם קצין החליט אחרת מטעמים הקבועים בחוק. כמו כן נקבעו שעות ספציפיות בהן מותר לחקור קטין ועוד.

בכל הליכי המעצר והחקירה הראשוניים חובה לערב עורך דין על מנת לשמור על כל זכויותיו של הקטין. לכל תיק פלילי בגיל קטינות תהיה השפעה הרת גורל על עתידו של הקטין ועל מהלך חייו.

בדיוק בשל כך, החוק קובע אפשרויות לסגירת תיקים לקטינים על מנת לאפשר להם להשתקם ו”לכפר” על טעויות אשר ביצעו בקטינותם. (לדוגמה – “טיפול מותנה” – דרך לטיפול בתיק קטין המאפשרת סגירתו ללא הותרת רישום פלילי).

הטיפול בקטין ובמשפחתו הינו שונה מהטיפול בבגירים ומצריך רגישות רבה, הרגעת הפחד והחששות וליווי צמוד על כל צעד ושעל בתיק.

למשרדינו הצלחות גדולות בכל הנוגע לקטינים – סגירת תיקים חמורים כגון אונס, סחר בסמים, צריכת סמים ועוד. שינוי עילות הסגירה, מחיקת רישום פלילי ועוד.(ראו בבלוג).

מעצר קטין

כל חוק או עבירה שמופיעים בספר החוקים מקבלים התייחסות שונה לגמרי כאשר מדובר במקרה של מעצר קטין. צעירים אלה לא חפים מהשפעות החוק עליהם אך החוק בהחלט מקל עליהם מתוך חשיבה לטווח ארוך על כך שבגילו הצעיר של הקטין אפשר יהיה לשקם אותו ותקן את דרך הפעולה שלו בחברה. מכיוון שמדובר בתחום סבוך אך מיוחד במינו – אין זה מספיק להכיר עורך דין פלילי שפועל בתחום וחשוב מאד לפנות אל עורך דין שעובד עם קטינים ומכיר לעומק את כל התקנות שקשורות אליהם, את ההקלות או ההתאמות בחוק לקטינים ועוד. רק כך אפשר יהיה להציע לקטין ולמבוגרים שאחראיים עליו שירות משפטי ברמה גבוהה.

חשוב מאד לדעת שבכל מקרה של מעצר קטין יש חובה על פי החוק להצמיד לקטין עורך דין שיעבוד מטעמו, יסביר לו את המקרה המדובר ויבהיר לו את המשמעויות של הפעולות שלו. בשונה מאנשים מבוגרים שיכולים לבחור שלא להיות מיוצגים על ידי עורך דין הרי שכאשר מדובר בקטין אין את האפשרות הזאת והוא חייב להיות מלווה ומיוצג. כל דרך הטיפול, החקירה והמעצר של קטינים קבועים בחוק וחשוב מאד להקפיד עליהם על מנת שרשויות החוק תבצענה נאמנה את התפקיד שלהן. עורך דין שמלווה את הקטין יידע גם לשמור על האינטרסים שלו ולוודא שנשמרות הזכויות שלו.

הניסיון והידע של עורך דין שמייצג קטינים

כאשר יוצרים קשר עם עורך דין שיגיע כמה שיותר מהר לאחר מעצר קטין חשוב לוודא שאין מדובר בעורך דין פלילי רגיל אלא בכזה שמציע שירותי ליווי וייצוג גם לקטינים. זה מה שיבטיח שהוא יהיה בקיא במצב שאליו נקלע הלקוח שלו ולאחר בחינה מעמיקה של פני הדברים, העדויות והראיות שיש בידי המשטרה יוכל לבצע הערכה של המצב ולהציע את אסטרטגיית הפעולה שלו ושל הלקוח שלו גם יחד.

אם דרוש לכם עו”ד בנושא קטינים – עורכת הדין לימור הלוי היא הכתובת המתאימה שלכם, עם ניסיון רב בתחום וידע מרשים משנים רבות של עשייה ופעילות.

קטינים שנעצרים על ידי המשטרה או שחשודים בביצוע עבירות חייבים שיהיה להם ייצוג פלילי לקטינים על ידי עורך דין מוסמך שמכיר את עולם החוק וההתייחסויות הספציפיות של החוק כלפי קטינים. מערכת המשפט באופן כללי מקלה על קטינים ומעדיפה להתרכז בשיקום שלהם ובלימוד דרכים טובות על פני שליחתם אל מאחורי סורג ובריח וחיסול כל סיכוי לחיים נורמטיביים עבורם. הנחת היסוד היא שהקטין צעיר מאד וכל החיים לפניו ולכן חשוב מאד להתייחס בכובד ראש לכל מקרה או מצב שבו דרוש עורך דין שיש לו ניסיון עם ייצוג קטינים ויש לו ידע רב ועשיר שיוכל לסייע ללקוח שהוא מלווה.

מי מציע שירותי ייצוג פלילי לקטינים?

לא כל עורך דין פלילי יוכל לייצג גם אנשים בוגרים וגם קטינים ולכן חשוב מאד לפנות אל עורך דין שיש לו ידע וניסיון ספציפיים של ייצוג פלילי לקטינים. הוא יוכל להסביר לעומק לקטין המדובר ו/או למבוגרים שאחראיים עליו את המשמעות וההשלכות של המעשים שלו, של העבירה שהוא ביצע, את האפשרויות השונות אשר עומדות לפניו וגם יוכל לתת לו ייעוץ מקצועי מתוך הכרות אישית עם התחום על העתיד שלו ואיך הוא ייראה לאור בחירות שונות שהוא יבצע כעת, בהווה. מה שיעמוד לנגד עיניו של עורך הדין זה עתידו של אותו קטין ושיקום מהיר ככל האפשר של חייו.

החשיבות של התרחקות קטינים מחיי פשע

יש מודעות גבוהה לכך שבני נוער עד גיל הצבא יישארו בצד של החוק ולא יסתבכו בפעילויות לא חוקיות או פליליות. אלה יכולות להמית חורבן של ממש על המשך החיים שלהם ולגרום לרישום פלילי שיסגור בפניהם לא מעט דלתות בהמשך. ייצוג פלילי לקטינים שיתאים באופן נפרד ואישי לכל קטין וקטין יוכל לסייע לו לצלוח את האתגר המשפטי שעומד בפניו וכך לשמור על האפשרויות שלו רלוונטיות ולהתרחק מעבירה על החוק.

עורכת הדין הפלילית לימור הלוי מציעה גם שירותי ייצוג לקטינים בעת חקירות משטרה או דיונים בבתי המשפט ועושה זאת במקצועיות ומסירות.

יש הרבה מאד מה לדעת על עולם המשפטי ועל כל מה שקשור בייצוג של עורכי דין במקרים כאלה ואחרים. המקצוע של עריכת דין כולל לא מעט תתי נושאים ולא תמיד אפשר למצוא שני עורכי דין שעוסקים בדיוק באותו תחום או באותה הנישה הספציפית. כך הדבר גם כאשר מחפשים עורך דין פלילי לקטינים, שכן לא כל עורך דין פלילי ייצג גם קטינים וחשוב מאד לדעת את זה. מי שדרוש לו עורך דין לצורך ליווי או ייצוג של קטין – לבטח יצטרך למצוא אותו כמה שיותר מהר ולכן חשוב לדעת איך למצוא ולמה לשים לב לפני שבוחרים את איש המקצוע המתאים ביותר.

מה צריך לדעת על עורך דין פלילי לקטינים?

יש כמה נושאים שחייבים להתייחס אליהם כאשר צריכים לחפש ולמצוא עורך דין פלילי לקטינים. ראשית, כאמור מדובר בעורך דין פלילי ולא אזרחי או מסחרי. שנית, עליו להיות מורשה לייצוג קטינים ומה שהכי חשוב לשים לב אליו זה הניסיון שלו. רק עורך דין שייצג בעבר בכמה וכמה תיקים או תביעות כנגד קטינים יוכל להבין לעומק את ההשלכות של המקרה אשר מוצג לפניו ולכן חשוב מאד לנהוג בשקיפות ולשתף אותו בכל פרט או עובדה שיכולים לסייע להתקדם במקרה המדובר. דברים שנראים כלא חשובים או משמעותיים בהחלט עשויים להתברר ככאלה.

מה החשיבות של סיוע משפטי לקטינים?

עיסוק פלילי בגיל צעיר מצביע על מהלך חיים בעייתי והרצון של רשויות החוק הוא לשקם את הקטינים ולאפשר להם חיים טובים, איכותיים וכאלה שהם יוכלו לצמוח ולהתפתח בהם. עורך דין פלילי לקטינים יידע זאת ויעשה כל שביכולתו על מנת להרחיק את הלקוח שלו מחיי פשע וידאג שהוא יחזור למוטב וישמור שהחיים שלו יהיו נורמטיביים ככל האפשר. אין טעם כבר בגיל העשרה למחוק לגמרי את העתיד.

עורכת הדין הפלילי לימור הלוי מנוסה ו-ותיקה בייצוג של קטינים ויכולה לסייע לכם בכל מקרה של חקירה או תביעה שמעורב בהן קטין. פנו אליה לקבלת ייעוץ משפטי מעולה ומקצועי.

צור קשר

דילוג לתוכן