ייעוץ עם עורך דין פלילי לפני חקירה במשטרה, עשוי לשנות את פני כל התיק.

זו היא אחת העצות הכי חשובות שלי אליכם – התייעצו עם עורך דין פלילי בקיא אם נקראתם לחקירה ובודאי אם נעצרתם או עוכבתם.

זכות ההיוועצות היא זכות חשובה ביותר, אל תוותרו עליה.

בתיקים רבים, נחרדים לקוחותיי לגלות כי למרות שאני מצליחה לאתר בקיעים וקשיים בראיות, מחדלים בעבודת המשטרה ובעיות נוספות, הבעיה המרכזית שלי היא דברים שהם אמרו בחקירה…

כשאני מייעצת לחשוד טרם חקירתו אנו נשב ובהדרכתי  נשחזר את כל פרטי הארוע. נבדוק ונעריך מהן הראיות הקיימות בידי המשטרה , מה משקלן והאם הן קבילות.

אשאל את הלקוח שאלות רבות אשר הוא עשוי להשאל במהלך חקירתו ואכין אותו לתשובות הטובות ביותר אשר עליו להשיב.

הלקוח אף יידע להשיב לשאלות כמו האם הוא מוכן לערוך “עימות” עם הצד שכנגד או להבדק בפוליגרף.

חשוב מאוד – אכין את הלקוח ל”תרגילי חקירה” – צריך לזכור שלחשודים רבים זו היא הפעם הראשונה בחדר החקירות והם מבוהלים ומפוחדים…

החוקרים ינצלו זאת ויערכו לכם “תרגילים” החל מתרגיל “השוטר הטוב והשוטר הרע” , דרך השארתכם לבד “במקרה” בחדר מרושת האזנות ומצלמות יחד עם חשוד נוסף ועד להציג לכם תוצאת טביעת אצבע מזוייפת… ממש כך.

תפקיד העורך דין הוא להחזיר את הנחקר לשליטה.  כדאי לעורך הדין להכיר את כל החוקים והזכויות של העצור ,   להכיר את ההתנהלות של אנשי החוק ויש לו צורך במידה לא מבוטלת של אסרטיביות וחוסן על מנת להתמודד עם מכשולים בתחנת המשטרה או בבית המעצר ולעיתים אף להתעמת עם החוקרים.

אשמח לעזור לכם בכל שאלה טרם חקירתכם…טלפון??

ייעוץ לפני חקירה במשטרה

כל אדם עלול למצוא את עצמו מזומן לחקירה במשטרה מתוך מגוון רחב של סיבות. יתכן והוא ציפה שהזימון יגיע אך גם יכול להיות שהזימון הגיע בהפתעה גמורה. כך או כך,  ותהיינה הסיבות לזימון אשר תהיינה – אין ספק שזה לא נעים להגיע לחקירה וצריך הכנה משמעותית לפני ההגעה. ייעוץ לפני חקירה במשטרה צריך להתבצע על ידי עורך דין פלילי שלא רק יכין את אותו אזרח למה שיקרה במהלך החקירה עצמה אלא גם יסביר לו את המשמעויות של פעולות שונות שתתבצענה שם, ההשלכות של כל מה שייאמר במהלך החקירה ויידע להסביר לו את הזכויות שלו כנחקר.

עורכי דין פליליים מכירים את ההליכים השונים הקשורים לחקירת משטרה, את הפעולות המבוצעות בעקבות חקירה ואת מה שחייב להתקיים בזמן החקירה. הלקוח שלהם לא בהכרח יידע את כל אלה וחוקרי המשטרה עלולים לעשות שימוש לרעה בתמימות שלו, בחשש הטבעי שלו ובחוסר הידע שלו אודות חקירות במשטרה. מכאן שקבלת ייעוץ לפני חקירה במשטרה היא הדבר האחראי והנכון שכל אדם צריך לבצע עבור עצמו לפני שיגיע הלכה למעשה אל תחנת המשטרה המדוברת לצורך החקירה. כך הוא יוכל לוודא שהזכויות שלו נשמרות, שהחוקרים מתנהגים כשורה ושהחקירה מתבצעת על פי הכללים הדרושים.

לא מגיעים לחקירה לפני הכנה ראויה!

חקירה במשטרה היא לא מעמד נעים ויש סביבה הרבה לחץ ומתח נפשי. המעט של אותו אזר שאמור להגיע להיחקר זה להגיע מוכן ככל האפשר. לאחר שהוא ייפגש עם עורך דין פלילי שייתן לו ייעוץ לפני חקירה במשטרה הוא יידע בדיוק איך הדברים עומדים לקרות, מה המשמעות של כל פעולה שתתבצע, מה מותר או כדאי לו לענות ומתי עדיף לו שלא לשתף מהידע שלו. כך החקירה תעבור בצורה תקינה והוא יידע בדיוק לקראת מה הוא הולך ולמה לצפות.

עורכת הדין לימור הלוי מנוסה מאד בהכנה ובמתן ייעוץ לפני חקירה במשטרה ומומלץ לפנות אליה ברגע שמגיע הזימון.

אזרחים תמימים יכולים למצוא את עצמם מוזמנים לחקירה במשטרה בשל מגוון סיבות. ייתכן והם נתפסו על חם בעת ביצוע עבירה, יכול להיות שהם עדים לדבר עבירה וייתכן שהשם שלהם עלה במהלך חקירה של אדם אחר והם יכולים לתמוך בדברים שהוא אמר או להפריך אותם וכך לסייע לחקירה. כך או כך, במידה ומגיע זימון חשוב מאד לגשת אל עורך דין ללא עיכוב על מנת לקבל ייעוץ לפני חקירה וכך לדעת בדיוק איך הדברים אמורים להתנהל, מה הזכויות של אותו אדם ומה עומד לקרות. גם מי שבטוח בעצמו ובעמדתו עלול למצוא את עצמו בסיטואציה לא נעימה והייעוץ יכול לעזור בכך.

מה החשיבות של ייעוץ לפני חקירה?

רוב האנשים לא מכירים את חדרי החקירות של תחנות המשטרה ולא יודעים איך מתנהלת חקירה הלכה למעשה. עצם ההגעה אל תחנת המשטרה עלולה להיות מאד לא נעימה ומלחיצה ואין ספק שידיעה מראש לקראת מה הולכים ומה עומד לקרות עשויה להפחית בצורה משמעותית את מפלס הלחץ. זו בדיוק המטרה של ייעוץ לפני חקירה ולכן חשוב מאד לבחור את עורך הדין המתאים שמכיר תיקים או חקירות דומים על מנת שהוא יוכל לתת את הייעוץ הכי רלוונטי, עדכני ומתאים ללקוח שניגש אליו ולא יודע איך להתמודד עם הזימון לחקירה שלפתע הגיע אליו ללא כל הכנה מוקדמת.

להגיע לחקירה בביטחון וידיעה לקראת הבאות

כאשר מדברים על כך שידע הוא כוח בהחלט מדברים גם על סיטואציה שבה אדם רגיל ותמים מוזמן לחקירה במשטרה. לא תמיד הוא יודע שזה עומד להגיע ולא תמיד הוא בכלל מתאר לעצמו שהוא יוזמן לתחנת המשטרה. מכאן שקבלת ייעוץ לפני חקירה יעזור לו להבין מי עומד לחקור אותו, מה מותר או אסור לו לעשות, איך עליו להתנהג ובאופן כללי איך הכי כדאי לו להתנהל בהגעה אל חדר החקירות.

קיבלת זימון לחקירה? פנה עוד היום לעורכת הדין לימור הלוי לקבלת ייעוץ מקצועי, אמין ורלוונטי שיעזור לך להתמודד עם החקירה ולהבין את המשמעויות.

צור קשר

דילוג לתוכן