כאשר תיק חקירה נפתח וחקירה מתנהלת – החשש הוא כי תיק החקירה יבשיל לכתב אישום.

נחקרים רבים סבורים, בטעות, כי אם “ישכחו” מתיק החקירה לאחר שנחקרו , ולא יעשו כל פעולה הנוגעת אליו – ייעלם תיק החקירה וייגנז. נחקרים אלו מופתעים לעיתים, גם לאחר חודשים רבים או שנה, כשהם מקבלים כתב אישום בדואר.

עכשיו, כשהתביעה טרחה וניסחה כתב אישום – יהיה הרבה יותר קשה לגרום לה לסגת ממנו או לחשוב כי טעתה בניסוחו.

יותר נכון להתערב, באמצעות עורך דין פלילי, בתיק החקירה כבר בשלבים הראשונים שלו. 

פניה לתביעה בבקשה לסגור את התיק מחמת קשיים שונים (פגיעה בזכות ההיוועצות בעורך דין, פגיעה בזכויות שונות אחרות, ראיות לתלונת שווא, נסיבות אישיות יוצאות דופן ועוד) – עשויה לגרום לתובע להתבונן בראיות בדרך אחרת ולעיתים אף לסגור את תיק החקירה מעילות שונות – ראה שינוי עילת סגירת תיק.

במשרדי עדויות לעשרות תיקים אשר נסגרו טרם הוכן כתב אישום וזאת לאחר דרישה שלי לסגור התיק תוך העלאת טענות חשובות בדבר קשיים בראיות, חוסר צדק ופגיעה בזכויות, חוסר אשמה של החשוד ועוד, כל זאת, לאור נסיבות אשר ידועות לי מהחשוד ומהראיות שבידינו.

מניסיוני כתובעת במשטרה במשך שנים רבות – יש לי הידע בדבר הדרך הנכונה לפנות ולבקש סגירת התיק וכן את הכלים המשפטיים אשר יתנו לחשוד את מירב הסיכויים לקבל תוצאה רצויה זו. בקשה כזו תכתב תוך כדי תשומת לב לכל פרט ופרט ובנימה אסרטיבית ובטוחה.

סגירת תיק במשטרה

רישום פלילי הוא מעקב אחרי עבירות פליליות שביצעו אזרחים במדינה או זימון שלהם לחקירה תחת אזהרה. הרישום נשאר ככתם לכל החיים והוא עלול להפריע למי שחזר למוטב והעבירה המיוחסת לו הייתה מעידה חד פעמית. יחד עם זאת, הרישום לא הולך לשום מקום והוא עלול להפריע, בעיקר אם אותו אזרח רוצה להתקבל למקום עבודה שדורש להציג היעדר רישום פלילי כתנאי לקבלה לתפקיד. זה יהיה המקום לבדוק איך אפשר לבצע סגירת תיק במשטרה כך שהרישום הפלילי לא יופיע ולא יהיה קיים יותר וכך גם לא יסגור דלתות בפניו של אותו אדם. יש אפשרויות של מחיקת רישום פלילי וחשוב לדעת עליהן.

 

אפשרויות של סגירת תיק במשטרה

מה שהכי חשוב לדעת או לזכור על הנושא של סגירת תיק במשטרה הוא שלא מומלץ לעשות את זה לבד אלא בליווי צמוד של עורך דין פלילי שמכיר את התחום ויידע איך לגשת אליו. עורך דין פלילי שמתמצא בלשון החוק וגם ביצעו תהליכים כאלה עבור לקוחות שלו יידע בדיוק מתי ובאילו תנאים מתאפשרת סגירת התיק, מהן העבירות אשר מאפשרות את מחיקת הרישום והאם יש כאלה שלא תתאשר סגירת התיק בגינן וכמובן איך לעשות את זה ואיך להגיש את הבקשה בצורה הכי טובה שאפשר. גם נוסח הבקשה חשוב ולא כל אזרח מן השורה יידע אל מי לפנות ומה שלבי התהליך.

החשיבות של מחיקת הרישום הפלילי

הדבר הכי בעייתי הוא עצם המטרה אשר לשמה מלכתחילה קיים הרישום – שמי שנתקל באותו אדם יידע שבעבר הוא ביצע עבירות פליליות וייקח זאת בחשבון לעניינים כאלה ואחרים. יחד עם זאת, אם באמת מדובר באדם שהרישום הפלילי נפתח אצלו בשל מעידה חד פעמית שהוא לא חזר עליה מאז הרי שיכול להיות שהוא יוכל לבקש סגירת תיק במשטרה וכך הרישום יימחק והוא יוכל להמשיך בחייו.

מחפשים ייעוץ וליווי בנושא סגירת התיק הפלילי במשטרה? עו”ד לימור הלוי היא הכתובת שלכם, עם ניסיון רב גם בפעולות אלה וגם ממילוי תפקידים משפטיים במשטרה ובעולם המשפט הפלילי.

עו”ד לסגירת תיק פלילי

תפקידים רבים בעולם התעסוקה דורשים הצגת היעדר רישום פלילי, כלומר שהמועמד לתפקיד מעולם לא נחקר במשטרה תחת אזהרה או ביצע עבירה חמורה שנרשמה לחובתו. רישום זה מהווה בעצם מעין כתם לכל החיים וגם אם היה מדובר באירוע חד פעמי – הוא יחסום את אותו אזרח ויסגור בפניו הרבה מאד דלתות בעתיד. הפתרון – סגירת תיק פלילי שתתבצע לאחר בחינה מעמיקה של המצב האישי של כל מקרה לגופו וביצוע הפעולות הנדרשות על ידי עורך דין מוסמך שמכיר את התחום, בקיא בו ומנוסה בתהליכים דומים. אנשים רבים רואים ברישום פלילי גזירת גורל אך חשוב לדעת שזה לא כך ומומלץ לדעת איך מוחקים את הרישום.

מה צריך בשביל סגירת תיק פלילי?

כאמור, הדבר הראשון שצריך זה לחפש ולמצוא עורך דין שמתעסק בהגשת בקשות של סגירת תיק פלילי, שיש לו ניסיון בזה והוא מכיר היטב את התחום על מנת לוודא שהלקוח שפונה אליו עומד בקריטריונים כאלה ואחרים שיאפשרו את סגירת הרישום הפלילי. לא מומלץ לעשות את זה לבד, שכן אי אפשר לדעת לעומק את דקויות החוק, מתי אפשר למחוק את הרישום ומתי זה לא מתאפשר וכמובן שלאזרח מן השורה לא יהיה ידע אודות האותיות הקטנות בחוקים שמאפשרות את היוצא מן הכלל. עורך דין מקצועי ומנוסה יידע בדיוק מה ואיך לבקש עם סיכויי הצלחה גבוהים.

המשמעות של מחיקת הרישום הפלילי

כאמור, לאחר סגירת תיק פלילי אפשר להנפיק תעודת יושר במשטרה או אישור על היעדר רישום פלילי, מה שיתגלה כמהותי במגוון רחב של מקרים לאורך החיים – גיוס לתפקיד זה או אחר, אפשרות להיכנס למוסדות חינוך בין אם לעבודה ובין אם לצורך פעילות מסוימת ועוד. מחיקת הרישום הפלילי כמוה כשחרור מעננה אפורה שמלווה את אותו אדם ולכן חשוב מאד לבדוק לעומק את האפשרות למחוק את הרישום.

עורכת הדין לימור הלוי מנוסה בהגשת בקשות לצורת מחיקת רישום פלילי והיא הכתובת לפנות אליה לפני התהליך על מנת להבין את המשמעויות ולשמוע על כל השלבים הנדרשים.

צור קשר

דילוג לתוכן