ערר על סגירת תיק חקירה

כאשר קורבן או נפגע בתיק חקירה מקבל הודעה מרשויות החוק על סגירת התיק נגד מי שפגע בו יש לו את האפשרות להגיש ערר על סגירת תיק גם כדי לבחון לעומק את השיקולים אשר בגינם הוחלט לסגור את התיק וגם על מנת להתריע מפני מצב שבו לא היה צריך לסגור את התיק אלא להמשיך ולחקור אותו לבל אותו פוגע יבצע עבירה נוספת שתפגע באדם אחר. הוא יכול להגיש את הערר תוך 60 יום לכל היותר מהיום שבו קיבל את ההודעה על סגירת התיק ורשויות החוק מחויבות לבחון את הבקשה שלו ולקבל החלטה מחודשת בנוגע לתיק המדובר.

איך מגישים ערר על סגירת תיק?

על מנת לדעת איך מגישים את הערר ולמי – מומלץ מאד לפנות לעורך דין שעוסק בתחום זה ויידע לא רק לייעץ אלא גם ללוות את התהליך, לנסח את הערר ולהגיש בדיוק לאן ולמי שצריך. הדמות שצריך להגיש לה ערר על סגירת תיק תלויה בנימוקים של סגירת התיק. כך למשל אם  התיק נסגר והנימוק הוא היעדר ראיות מספקות הכתובת להגשת הערר היא פרקליט המדינה. במידה והתיק נסגר בשל חוסר עניין לציבור – הכתובת תהיה היועץ המשפטי לממשלה. עורך דין שילווה את הלקוח יידע בדיוק לאן צריך להגיש, מה דרך ההגשה וגם יוכל להעריך מה מידת הסבירות שהערר יתקבל.

ההגינות של עדכון הנפגע והאפשרות שלו לערער

הנפגע נושא איתו צלקות פיזיות, נפשיות או רגשיות מהתקיפה או הפשע שבוצע כנגדו ולכן אך טבעי שרשויות אכיפת החוק יעדכנו אותו על סגירת התיק במידה והגיעו למסקנה שזה מה שדרוש לעשות. יחד עם זאת יש לו את האפשרות להגיש ערר על סגירת תיק וכך לגרום לאותן רשויות לבחון שוב ולעומק את המקרה על פי הנימוקים שהוא יספק להן. יש מקרים שבהם זה בהחלט עובד והתיק עובר תפנית בחקירה מחודשת.

עורכת הדין לימור הלוי מנוסה בהגשת בקשות ערר על סגירת תיקים במשטרה ומומלץ לפנות אליה לאחר שמקבלים את ההודעה על סגירת התיק.

צור קשר

דילוג לתוכן