תפקידיו של עורך דין לענייני קטינים

עורך דין לענייני קטינים מלווה את הקטין ומשפחתו לכל אורך הדרך, החל בזימון למשטרה וההכנה לחקירה, דרך המעצר או מעצר הבית תחת תנאים מגבילים, ועד למשפט עצמו. תפקידו של עורך דין לנוער מורכב למעשה ממספר נדבכים בהתאם לשלבים וההליכים השונים המתקיימים.

למידע נוסף לחצו כאן

בראש ובראשונה, הוא מהווה משענת ועוגן משפטי לנער ולבני משפחתו בתקופה העלולה להיות מלחיצה ומפחידה. עורך הדין לענייני קטינים מסביר בצורה ברורה, מובנת ומפורטת לגבי זכויותיו המיוחדות של הקטין ביחס לבגיר, על פעילותם של גופים כמו בית המשפט לנוער ושירות המבחן, על ההליכים הצפויים והצעדים הנדרשים, ועוד. כמו כן, במידה שנערכת חקירה הוא מיידע לגבי הזכויות, כגון זכות הליווי על ידי הורה במהלכה, ומכין את הקטין ואת מלווהו לקראת שאלות החוקרים והמעמד שיכול להיות מלחיץ מאוד.

בנוסף, עורך הדין פועל במרץ מול המשטרה והתביעה במטרה להקל על החשדות, להביא לשחרור ממעצר, לקיצור התקופה ולתנאים כה שפחות מגבילים במעצר הבית. בתוך כך הוא פועל כפי יכולתו למניעת הגשת כתב אישום, ואם כן – באישומים מופחתים ככל הניתן, ובמידה והדבר מגיע לכדי משפט ייצג את הקטין ויביא את הטיעונים המקלים – הן מבחינת גזר הדין והן ברמת הענישה, ובשאיפה כמובן לזיכוי מלא ולמחיקה של הרישום הפלילי.

עורך דין לנוער

שמירה על הזכויות המיוחדות

עורך דין נוער מקפיד בכל עת כי זכויותיו של הקטין יישמרו. למשל, זכותו של הקטין להישמע ולהביע עמדה לגבי החלטות משפטיות המתקבלות לגביו, והזכות לחיסיון וסודיות באמצעות דיונים בדלתיים סגורות וללא פרסום שמו ותמונתו באמצעי התקשורת. לקטינים גם יש כאמור זכויות בחקירה, שחלקן דומות לאלו של בגירים, כמו הזכות להיוועץ עם עורך דין לנוער לפני החקירה, ליווי של הורה או קרוב משפחה, הזכות שלא להיחקר בלילה, זכות השתיקה וכדומה. מאחר שישנם תנאים בהם המשטרה עשויה שלא לקיים את הזכויות הללו, עורך הדין יהיה “עם היד על הדופק” לגבי שמירתן.

גם בהמשך הדרך ישמור עורך דין לענייני קטינים על הזכויות המיוחדות, למשל הבאה לדיון בפני שופט עד 24 שעות מעת המעצר, או 12 שעות במקרה של קטין שגילו מתחת ל- 14 שנים, הפרדה מבגירים וממי שהוגש כנגדם כתב אישום, ובכלל – דגש על החלופה של מעצר בית תחת תנאים מגבילים. לשם כך עורך הדין גם יסביר את החשיבות של תסקיר שירות המבחן ויעזור להתכונן לקראתו, על מנת להימנע ממעצר שיומלצו תנאים מקלים ככל האפשר.

פעולות רבות נוספות

זו הייתה רק סקירה קצרה של הפעולות שמבצע עורך דין לנוער למען הקטין, והוא יעמוד לצידו בכל השלבים של ההליך הפלילי המתקיים כנגדו.  לפרטים נוספים ולהתייעצות עם עורך דין לענייני קטינים, הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 052-2565670.

 

צור קשר

דילוג לתוכן