זימון לחקירה בטלפון – מה לעשות?

לעולם אין זה נעים לקבל זימון לחקירה בטלפון, על אחת כמה וכמה אם זוהי ההתנסות הראשונה שלכם במעמד המלחיץ הזה. יחד עם זאת, לפני שאתם רצים להתייצב בתחנת המשטרה חשוב מאוד שתעצרו, תנשמו ותתקשרו אל עורך דין פלילי בעל ניסיון רב.

יש להבין כי הזמנה טלפונית לחקירה משטרתית אינה אומרת בהכרח שאתם חשודים בעבירה. לעיתים מקבלים זימון טלפוני למשטרה רק על מנת לתת עדות במסגרת חקירה שמתנהלת כנגד אחרים, ואתם מוזמנים על מנת לתת עוד מידע לגבי ההתרחשויות והנסיבות. יחד עם זאת, חקירה תחת אזהרה משמעה שאתם כן נוגעים ישירות לעבירה שבוצעה ויש להיזהר מאוד בדברים שתאמרו (גם במתן עדות, למעשה). הנקודה היא שלא תמיד ניתן לדעת מדוע זומנתם לחקירה ולכן יש להתנהל בכל מקרה באופן שקול, חכם ואחראי ולהרים טלפון לעורך דין לקביעת התייעצות.

זימון טלפוני למשטרה

מדוע כל כך חשוב להתייעץ עם עורך דין לפני החקירה?

קודם כל, חשוב להבין כי זוהי זכותכם החוקית להיוועץ עם עורך דין אם קיבלתם זימון לחקירה בטלפון. יש אנשים הסבורים כי ההיוועצות בעו”ד מעידה לכאורה בעיני החוקרים על אשמה, אך לא כך הדבר. זוהי זכות שראוי ונכון לנצלה. למרבה הצער, חוסר ההבנה וחוסר הניסיון מובילים אנשים רבים לביצוע טעויות לאחר זימון במשטרה בטלפון, הגורמות לתסבוכות קשות מאוד ובעלות השלכות חמורות.

חקירה משטרתית היא ללא ספק מעמד מלחיץ מאוד, ומולכם יושבים חוקרים בעלי ניסיון רב ושום אינטרס מלבד לבנות את התיק. לשם כך הם ישתמשו באמצעים שונים ומשונים, כגון תרגילי שוטר טוב ושוטר רע או מדובבים תמימים שלכאורה רק ניגשים אליכם לסיגריה בתחנה. וכמובן שהם ינצלו את הלחץ והחרדה שלכם לצורך הפללה עצמית.

לכן, לפני החקירה יש להבין היטב מה צפוי לכם ולשבת עם עורך דין שיכול להרגיע ולהשקיט את הראש. עורך הדין עובר אתכם על פרטי האירוע, מעריך אילו ראיות כבר מצויות בידי החוקרים, מה טיבן ומשקלן, ולמעשה מכין אתכם לקראת המפגש בתחנת המשטרה. לדוגמא, עורך הדין מסביר לכם על זכות השתיקה והשלכותיה, שואל אתכם שאלות שצפויות לעלות בחקירה, מכין אתכם למתן תשובות הולמות שלא יפלילו אתכם או אחרים היקרים לכם, ומסביר כיצד לא ליפול בתרגילים. בין היתר, עורך הדין יסביר לכם אילו איומים ולחצים עשויים החוקרים להפעיל, למשל מבחינת עתידכם המקצועי או עתיד המשפחה, על האפשרות של עימות מול נחקר או חשוד אחר ליישוב סתירות בין גרסאות. הוא גם יבהיר את זכויותיכם כך שתדעו אותן היטב ותכירו את מסגרת ההגנה החוקית שעומדת לימינכם, ובמילים אחרות – יחזק את תחושת השליטה שלכם במהלך החקירה.

קיבלתם זימון למשטרה בטלפון? אם כן, אל תהססו לפנות אל עו”ד פלילי מנוסה שיכין אתכם לקראת החקירה. התייעצות כזו עשויה למנוע תסבוכות קשות ומורכבות בהמשך הדרך. לשם כך, הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 052-2565670.

 

 

 

 

צור קשר

דילוג לתוכן